Özyeğin Yaz Kampı2018-09-05T15:15:04+00:00

 

Lise Öğrencileri için VEX Robotics Yaz Kampı

Hızla gelişen bilgi toplumunda öğrenmenin tanımı değişmiş ve alışılagelmiş kalıpların dışına çıkmıştır. Basmakalıp bilgilerin tekrarı esası yerini fikir üretebilen, potansiyelini geliştiren, ürettiği fikri tasarıma ve ürüne dönüştürebilen, süreci ve sonucu birlikte alan bir genç nesil ihtiyacını doğurmuştur. Dünya’da STEM (Science, Technology, Engineering, Mathematics) Alanları Eğitimi olarak yaygınlaşan akım da bu ihtiyaca çözüm üretmek amacıyla gelişim göstermektedir.

Eğitimde İnovasyon Derneği, Özyeğin Üniversitesi ve EduCat Robotics iş birliğinde düzenlencek olan, Özyeğin Üniversitesi VEX Robotics Yaz Kampı’nda, STEM Alanları Eğitimi’nin robotik ve mühendislik uygulamaları odağında üç günlük bir eğitim ve mechathon süreci planlanmıştır.   Öğrenciler ilgili alanlardaki liderlerden ileri seviyede bilgi ve tecrübe kazanırken, katılımcılar arasında rastgele eşleşme ile kurulacak robotik takımlarında, iş birliği, takım çalışması gibi bugün ve gelecekte olmazsa olmaz yetkinlikleri tecrübe edecekler.

Mechathon Süreci:

Mechathon konusu, Yaz Kampı’nın tanışma etkinliğinde takımlara duyurulacak. Takip eden 3 günlük eğitim sürecinde, öğrenciler öğrenirken aynı zamanda robotlarını tasarlayacak ve denemeler yapacaklar. Takımlar sadece robot yapmayacak aynı zamanda robotlarını bir start-up olarak projelendirecek ve projeleri bu alanda değerlendirilecektir.

Takımlar, Özyeğin Üniversitesi VEX Robotics Yaz Kampı son gününde, 3 gün boyunca devam eden öğrenme ve projelendirme sürecinde ortaya çıkan ürünlerini, Mechathon görevlerini gerçekleştirebilme yönünde teste sokacak ve diğer takımlarla mücadele edecekler.

Mechathon konusu;

  • öğrencilerin programlama, mekanik ve tasarım konusunda becerilerini sergilemeye yönelik,
  • karşılıklı mücadeleye izin vermeyen,
  • takım performansını öne çıkaran,
  • VEX Robotics Competition 2018-2019 Sezonu Oyunu Turning Point ‘i destekleyen

Bir parkur üzerinden tasarlanmıştır.

Eğitim Süreci:

Alanda tecrübeli ve tecrübesiz öğrencilerin bir araya geleceği kamp programı eğitim sürecinde öğrenciler, ilgi ve tecrübelerine göre ayrıca gruplanacak ve aşağıda bahsedilen alanlarda eğitimlere katılacaklardır.

Mühendislik Tasarım Süreci ve Bilimsel Süreç Becerileri Eğitimi

  • Öğrenciler proje geliştirme süreçlerinin teknik ve bilimsel detaylarına hakim olarak ilerlemesi amacıyla tasarlanan bölümde, Mühendislik Tasarım Süreci Türkiye’de ilk defa uygulanacak olan Yönergeli Mühendislik Defteri ile birlikte sunulacak. ve
  • Öğrencilerin bu yaz kampında gerçekleştirecekleri robot projesi süreçlerini deftere işlemeleri ve bu alandaki ilk tecrübelerini, mentorlar eşliğinde kazanmaları sağlanacaktır.

Temel / İleri Seviye Mekanik Eğitimi

  • VEX Robot tasarımında en önemli adımlardan sayılan Clawbot robotu ile başlayacak mekanik eğitiminde öğrenciler, dişli/çarklı makinalar, aktarma ve mekanik güç transfer sistemleri, ağırlık merkezi hesabı, tork analizi ve ihtiyaca uygun motor kullanımı konusunda teorik ve pratik eğitim alacaklardır.
  • Temel/ İleri Seviye Programlama ve Sensörler Eğitimi
  • Öğrenciler, C programlama dilinin temelleri üzerine kurulmuş olan RobotC programlama dili ve NaturalLanguage kütüphanesi ile VEX EDR robotları üzerinde yapılacak olan kodlama eğitiminde kodlamanın temel fonksiyonları ile sürece başlayacak, hareket ve çıktı kontrolünü öğrendikten sonra, sensörler eğitimi ile sistem girdilerini analiz etme ve kullanma alanında denemeler yapacak. Kit içerisindeki analog ve dijital sensörlerin kullanım yöntemlerini deneyimleyecektir.

Autodesk Inventor Giriş ve Assembly Eğitimi

  • Autodesk Inventor programının genel ara yüzü tanıtılacak. Temel eğitim için online eğitim ortamları öğrencilerle paylaşılacak ve daha önceden çizilmiş olan VEX EDR kitindeki ürünler kullanılarak parça birleştirme ve montaj konusunda eğitim verilecek. Bu eğitim aracılığıyla öğrencilerin Mechathon sürecinde tasarladıkları robotun CAD tasarımını yapabilmeleri sağlanacaktır. Tasarlanmış olan robotların simülasyonu ile hangi değişkenlerin analiz edilebileceği anlatılacak ve böylece uzun soluklu bir öğrenme sürecinin temeli atılacaktır.

Teknoloji Start-Up’ları ve Girişimcilik  Stratejileri Eğitimi

  • Günümüz dünyasında bilimin gelişmesi salt yeterlilik sağlamamakta, bilimsel bilginin teknolojik ürüne dönüşmesi gerekmektedir. Mevcut şartlarda teknolojik ürünün işlevsellik kazanması ve ihtiyaç haline gelmesi, ürünün bilinirliği açısından büyük önem arz etmektedir. Dolayısıyla mühendisler sadece teknolojiyi geliştirmeye çalışmakla kalmazlar, tasarlanan ürünün gerekli ve faydalı olması yönünde araştırma ve lansman yaparlar.

Hızlı gelişen teknolojinin takip edildiği Start-Up kültürü ve girişimcilik becerileri bu anlamda önemli ve gerekli hale gelmiştir.  Genç mühendis adaylarının, Türkiye’de bu alandaki liderlerden alınacak eğitimlerle, Mechathon sürecinde tasarladıkları robotlarını da bir start-up projesi olarak tanıtmaya çalışarak, bu alanda uzmanlar mentorluğunda tecrübe kazanması hedeflenmektedir.

 

Program

Program

Sınıflar

1.     Gün || 21.06.2018

 

07:00 – 09:00 Kayıt, Giriş Anketi ve Odalara Yerleşme

Yatakhane Girişi  5 Masa – 25 Sandalye

09:30 – 10:30 Açılış Konuşması, Mechathon Başlangıcı, Takımların Belirlenmesi

AB2 G30

10:45 – 12:30 Mühendislik Tasarım Süreci Atölyesi

AB2 G30

12:30 – 13:30 Öğle Yemeği

YEMEKHANE

13:30 – 14:00 Keynote: Girişimcilik ve Teknoloji Start-Upları

AB2 G30

14:15 – 15:45 Proje tasarım ve Start-Up tasarım çalışması || Clawbot Yapımı

AB2 G30 + AB2 G01

16:00 – 17:00 Clawbot Yapımı

AB2 G01

17:00 – 18:00 Akşam Yemeği

YEMEKHANE

18:30 – 19:30 Takım içi planlı kaynaşma etkinlikleri

YARIŞMA ALANI

19:30 –  22:00 Takım Toplantısı

YARIŞMA ALANI

 

2.     Gün || 22.06.2018

 

08:00 – 08:45 Kahvaltı

YEMEKHANE

09:00 – 10:00 Mekanik Sistemler Eğitimi || Programlama ve Sensörler Eğitimi

AB3 236 + AB2 G01

10:15 – 11:30 Mekanik Sistemler Eğitimi || Programlama ve Sensörler Eğitimi

AB3 236 + AB2 G01

11:45 – 12:15 Keynote: Autodesk ile bilgisayar temelli tasarım ve üretim süreçleri

AB 3 236

12:15 – 13:00 Öğle Yemeği

YEMEKHANE

13:00 – 14:15 Autodesk Fusion 360 Eğitimi

AB 3 236

14:30 – 16:30 Autodesk Fusion 360 Eğitimi

AB 3 236

16:30 – 17:00 Takım Toplantısı

YARIŞMA ALANI

17:00 – 18:00 Akşam Yemeği

YEMEKHANE

18:30 – 22:00 Takım Toplantısı

YARIŞMA ALANI

 

 

3.     Gün || 23.06.2018

 

08:00 – 08:45 Kahvaltı

YEMEKHANE

09:00 – 09:30 Mechathon Turnuva: Açılış Töreni

AB2 G30

09:30 – 10:00 Çıkış Anketi

AB2 G30

10:00 – 12:30 Takım Toplantısı

YARIŞMA ALANI

12:30 – 13:30 Öğle Yemeği

YARIŞMA ALANI

13:30 – 16:30 Mechathon: Sunum ve Performans

YARIŞMA ALANI

17:00 – 18:00 Kapanış ve Ödül Töreni

AB2 G30

 

X