VRC 2019-2020 Teması

VEX Robotics Competition‘ın bu seneki teması Tower Takeover

Tower Takeover VexTower Takeover Vex

OYUN

VEX Robotik Yarışması Tower Takeover, yukarıda görüldüğü gibi yapılandırılmış 3.65 x 3.65 m2 bir alanda oynanır. Maçlar 2 ittifak arasında oynanır (Kırmızı ve Mavi) ve her ittifak 2 takımdan oluşur. 2 dakikalık maç süresi boyunca ilk 15 saniye robotlar otonom hareket eder sonraki 1 dakika 45 sn robotlar sürücü kontrolünde hareket eder.

Oyunun amacı, Kule’lere Küpleri yerleştirerek veya Hedeflere Küpleri atarak karşı İttifak’tan daha yüksek bir puan elde etmektir.

DETAYLAR

Bir Kule Alma Alanında altmış altı Küp vardır. Yirmi iki (22) Yeşil, yirmi iki (22) Turuncu ve yirmi iki (22) Mor. Alanın çevresine yedi (7) kule de yerleştirilmiştir. Bunlardan beşi (5) tarafsız, geri kalan ikisi ise ittifakın kendine özgü olduğu. İttifak’a özgü Kuleler yalnızca aynı ittifakın robotları tarafından kullanılabilir.

Küpler Kulelere Yerleştirilebilir veya Hedeflere Girilebilir. Hedef Bölgesine Yerleştirildiğinde küpler en az 1 puan değerindedir. Her bir küpün tam değeri, bu belirli rengin kaç küpünün Kulelere Yerleştirildiği ile belirlenir. Küpler Kulelere yerleştirildiğinde veya kulelerden çıkarıldığında, yeni değerler TÜM küpler için geçerlidir. Dolayısıyla bir Robotun hareketleri hem kendi ittifakı hem de rakipleri için potansiyel puanı etkileyecektir.

Otonom da daha fazla puan alan ittifaka (6) bonus puan verilir, maç sonunda final puanına eklenir. Bu Otonom Bonus’u kazanan İttifaka, ​​sürücü kontrol döneminde herhangi bir zamanda girebilecek olan 2 adet mor küp de verilir.

Puanlama

EDK