VEX IQ Challenge’ın odak noktası, öğrencilerin Bilim, Teknoloji, Mühendislik ve Matematik gibi STEM alanları arasındaki ilişkiyi öğrenmelerini sağlamaktır. Her sezon, alanlardan biri öne çıkarılır ve öğrencilere, robotikle nasıl ilişkili olduğu ve sınıfta öğrendiklerinin hayatlarında nasıl pratik bir uygulamaya sahip olduğu hakkında daha fazla bilgi edinme fırsatı sunar.
Bu sezon STEM araştırma projesi, sensörlere özel olarak odaklanarak teknolojiyi içerecek. Teknoloji, yaşamdaki pratik amaçlara odaklanan bilgi dalıdır. Mühendislik kullanılarak geliştirilen makine ve ekipmandır. Sensörler, ortamındaki değişiklikleri algılayarak bir çıktı üreten elektronik bileşenlerdir. Algılanan değişiklikleri kullanıcıya bildiren bir sinyal üretir. Gyro Ultrasonik Mesafe Sensörü, Renk Sensörü, Dokunmatik LED, Çarpma Sensörü VEX IQ Challenge programında yer alan sensörlerdir.
Ödüller
*Çok yakında
Uygunluk
- Katılımcı seviye aralığı: İlkokul, Ortaokul
- VEX Robotics Competition takım koşulu: Mevcut sezon için kayıtlı bir VIQC ekibinin parçası olmalıdır.
- Önceki yılların Online Turnuvalarına gönderilen tasarımlar bu yıl gönderilmeye uygun değildir.
- Takım başına yalnızca bir girişe izin verilir. Ancak, çok takımlı bir okul veya kulüp programındaki her takım bir başvuru sunabilir. Örneğin, 123A ve 123B ekiplerinin her biri bir giriş gönderebilir, ancak 123A ekibi iki giriş gönderemez.
Koşullar
Girişleri Gönderme Koşulları
- Kredi için 4 dakika artı 15 saniyeyi geçmeyecek şekilde STEM Araştırma Projesi Sunumunuzun bir videosunu oluşturun. Önerilen konulardan herhangi birini veya bu sezonun konusuyla ilgili kendi konularından birini keşfetmeyi seçebilirsiniz.
- Video, takımınızın konuşması, film şeridi üzerinde ses, PowerPoint üzerinden ses veya seçtiğiniz herhangi bir video biçimi olabilir.
- Video, projenizi başından sonuna kadar özetlemelidir. Video, araştırma projenizin hikayesini ve araştırmanızın bulgularını etkili bir şekilde paylaşmalıdır.
Krediler videonun sonunda sağlanacak ve katılımcının veya katılımcıların adını, takım numarasını, videonun adını, müzik kredilerini ve katılımcının eklemek istediği diğer bilgileri (kullanılan yazılım, sponsorların tanınması) içerecektir. , vb.). Krediler 15 saniyeden uzun olmamalı ve videonun sonunda görünmelidir.
Tüm materyal orijinal veya kamu malı olmalıdır (örneğin, müzik kamu malı olmalıdır). - Öğrenciler videoyu üretir, videoyu düzenler, altyazılar veya başka efektler ekler, düzenleme kararlarını verir ve son videoyu üretir. Yetişkinler, yazılım veya kameranın çalıştırılmasına yardımcı olabilir, ancak yalnızca öğrencilerin işi kendi başlarına yapmalarını sağlamak için yeterlidir.
- Videoyu YouTube, SchoolTube, Youku veya eşdeğer bir ücretsiz video yayınlama hizmetinde yayınlayın veya yükleyin. Lütfen doğrudan takımınızın seçtiği hizmetten alabileceğiniz video yayınlama talimatlarına bakın. Hangi hizmet kullanılırsa kullanılsın, Etkinlik Ortağına sağlanan bağlantı doğrudan videoya açmalı ve şifre gerektirmemeli, oturum açmalı veya başka herhangi bir engel oluşturmamalıdır. Etkinlik Ortağı tarafından sağlanan etkinlik web sitesindeki talimatlara göre gönderim için buna ihtiyacınız olacağından, yayınlanan veya yüklenen videonun bağlantısını kaydedin.
- Google Drive veya Dropbox veya başka herhangi bir “bulut sürücü” bağlantılarına izin verilmez ve gereksinimleri karşılamaz.
Not: Müzik kamu malı /izinli olmalıdır, aksi takdirde video yükleme platformu videoyu silebilir. Müziği yalnızca gerekirse kullanın.
STEM araştırma projenizi geliştirmek için bu adımları izleyin.
- İlgilendiğiniz konuyu belirleyin
- Konunuz hakkında doğru bilgi arayın
- Okuyucuya konunuz hakkında neye inandığınızı söyleyen bir cümle olan bir tez geliştirin
- Konunuz hakkında bulduğunuz tüm bilgileri düzenleyin
- Bir taslak yapmak
- Araştırmanızda öğrendiğiniz bilgilerle taslağınızı doldurarak projeniz üzerinde çalışın.
- Tüm kitapları, İnternet kaynaklarını, dergileri, ansiklopedileri ve bilgi toplamak için kullandığınız diğer her şeyi listeleyin.
Diğer yararlı adımlar:
- Tüm takım üyelerinizi bir şekilde dahil edin.
- İş alanlarında sensörleri nasıl kullandıklarını öğrenmek için topluluğunuzdaki teknoloji uzmanlarıyla konuşun.
- Ekibinizin sensörleri kullanan bu konuya odaklanabileceği bir zorluk konusu belirleyin.
- Ekibinizin sonuçlarınızı etkili bir şekilde paylaşabilmesi için odak noktanızı daraltın.
- Mühendislik ve bilimsel dergiler ve yayınlar, çeşitli profesyonel kuruluşlardan elektronik kaynaklar gibi çeşitli güvenilir kaynakları kullanarak sorunlu konunuzu araştırın, araştırdığınız alandaki insan uzmanlar da dahil olmak üzere kütüphanecinizden yardım isteyin.
- Bir sorunu çözmek için bir sensör veya sensör kullanabilen yeni bir cihazın prototipini oluşturun. Snap cad, VEX IQ parçaları veya elle çizilmiş etiketli çizimler, ekibinizin sensörler hakkında öğrendiklerinizi paylaşmak için kullanacağı yöntem olacaktır.
- Çözümünüz iyi çalışmazsa, çözümünüzü değiştirmeyi ve tekrar test etmeyi düşünün.
- Öğrenciler araştırmayı yapar, zorluğu ve çözümü seçer, kararları verir ve araştırma sonuçlarını paylaşmak için formatı seçer. Yetişkinler rehberlik sunabilir.
Sunum Üretimi
- 4 dakikadan uzun olmayan bir video oluşturun veya PowerPoint üzerinden seslendirme türü bir sunum veya seslendirme içeren bir storyboard gönderin.
- Seslendirme kısmı, prototiplerinin nasıl çalıştığını ve sensörlerin bir sorunu nasıl çözdüğünü açıklayan öğrenciler olmalıdır.
İşte Projeniz için Potansiyel Konuların bir listesi:
- Sensörler bir sorunu çözmek için nasıl kullanılabilir?
- Çözülmesi gereken yeni bir teknoloji parçasına ihtiyaç duyan sorun nedir?
- Yeni akıllı teknoloji geliştirmek için sensörler nasıl kullanılabilir?
- Güvenliği artırmak için sensörler nasıl kullanılabilir?
- Sensörler, daha küçük ve daha verimli cihazlarda mevcut teknolojinin yeniliğine nasıl izin verecek?
- Şu anda yapamadığımız sensörlerin kullanımı ile gelecekte neler yapabileceğiz?
Faydalı İpucu: Öğrenmeyi eğlenceli ve ilgi çekici hale getirmeye odaklanın. Sunumunuzla yaratıcı olun!
Videonuz aşağıdaki biçimlerden herhangi birinde sunulabilir:
- Kısa bir belgesel.
- Sanal bir sınıfı öğretmek veya gerçek bir sınıfı sahnelemek.
- Sunumunuzu çevrenizdekiler için filmleştirin.
- Meslektaşlarınızdan oluşan bir kitleye hitap eden herhangi bir yöntem.